6_Засвоєння нового матеріалу #30 хвилин ефективного навчання…

#дистанцінє навчання


 5. Засвоєння  нового матеріалу.

Існує така думка, що пояснення матеріалу під час дистанційного навчання недоречно, треба залишити це для самостійного опрацювання учнями. Я погоджуюсь  якщо зміст матеріалу знайомий учням. А якщо це новий розділ нового курсу?

В моєї практики два основних базових елемента уроку: підручник та  /jamboard з підготовленими елементами уроку.

Хочу подякувати Валерію Івановичу Соболю за його підручники  біології (7-11 клас). З ними дуже легко працювати, вони є ефективним методичним інструментом в роботі вчителя.


Підручник:

  • Готуючись до уроку я переглядаю зміст відповідного параграфу підручнику та розділяю його на  блоки.  Якби я була учнем, щоб я зрозуміла з цього параграфу? 

  • В тому випадку, якщо зміст параграфу мене влаштовує - я читаю з учнями абзаци підручнику по черзі  та  виділяємо і обговорюємо  найважливіше. Я прошу разом зі мною виділяти олівцем ключові поняття та терміни на які особливо треба звернути увагу. 

  •  Я ставлю питання, діти  мені відповідають, орієнтуючись на то що було прочитано. Так ми проходимо весь параграф. Потім переходимо до закріплення. 

  • У тому випадку коли параграф містить інформацію вже знайому учням я тільки даю завдання до параграфу  як самостійну роботу і урок переходить в асинхронний  режим. Але ж я повинна поясніть свої вимоги!


Буває так, що я обираю тільки фрагменти тексту підручнику та переношу його на слайд /jamboard

Уроки бувають:

  • вступні (на початок теми), 

  • засвоєння нового матеріалу, 

  • систематизації знань,

  • формування практичних умінь та навичок,

  • узагальнюючі. 

Уроки різні за змістом структурних методичних одиниць.  Тому приходиться витрачати багато часу на підготовку. Я працюю вчителем біології більш 20 років, начебто у чому проблема? Але мої учні вперше відкривають для себе закони генетики, механізми метаболізму, ієрархію біосистем, тощо…Тому - кожний раз як перший.

  • Ви вже знаєте, перше я читаю параграф.

  • Передивляюся свій  конспект уроків, відновлюю в пам'яті головні елементи та прийоми, що  були заплановані. (Пам'ятаємо, що існує Програма МОН з відповідними вимогами)

  • В блокноті пишу  план майбутнього дистанційного  уроку з урахуванням часу.

  • Оновлюю ілюстрації, схеми якщо в цьому є потреба і починаю формувати слайди в jamboard. В чорновому варіанті їх буває багато. Але на завершенні - не більш 8-9.


Буває, що перевірку домашнього завдання я теж включаю в слайд. Буває, що тільки ключову інформацію. Останній слайд - домашне завдання та бажання успіху.


Я не ставлю метою представити структуру всіх типів уроку. Я саме і хочу продемонструвати власні наробки та визначитися разом з вами - що є ефективними, а що недоречним під час дистанційного навчання


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Книги: "Если ты достоин большего, нарушай правила" В.М. Спиваковский