6_Засвоєння нового матеріалу #30 хвилин ефективного навчання…
#дистанцінє навчання
5. Засвоєння нового матеріалу.
Існує така думка, що пояснення матеріалу під час дистанційного навчання недоречно, треба залишити це для самостійного опрацювання учнями. Я погоджуюсь якщо зміст матеріалу знайомий учням. А якщо це новий розділ нового курсу?
В моєї практики два основних базових елемента уроку: підручник та /jamboard з підготовленими елементами уроку.
Хочу подякувати Валерію Івановичу Соболю за його підручники біології (7-11 клас). З ними дуже легко працювати, вони є ефективним методичним інструментом в роботі вчителя.
Підручник:
Готуючись до уроку я переглядаю зміст відповідного параграфу підручнику та розділяю його на блоки. Якби я була учнем, щоб я зрозуміла з цього параграфу?
В тому випадку, якщо зміст параграфу мене влаштовує - я читаю з учнями абзаци підручнику по черзі та виділяємо і обговорюємо найважливіше. Я прошу разом зі мною виділяти олівцем ключові поняття та терміни на які особливо треба звернути увагу.
Я ставлю питання, діти мені відповідають, орієнтуючись на то що було прочитано. Так ми проходимо весь параграф. Потім переходимо до закріплення.
У тому випадку коли параграф містить інформацію вже знайому учням я тільки даю завдання до параграфу як самостійну роботу і урок переходить в асинхронний режим. Але ж я повинна поясніть свої вимоги!
Буває так, що я обираю тільки фрагменти тексту підручнику та переношу його на слайд /jamboard.
Уроки бувають:
вступні (на початок теми),
засвоєння нового матеріалу,
систематизації знань,
формування практичних умінь та навичок,
узагальнюючі.
Уроки різні за змістом структурних методичних одиниць. Тому приходиться витрачати багато часу на підготовку. Я працюю вчителем біології більш 20 років, начебто у чому проблема? Але мої учні вперше відкривають для себе закони генетики, механізми метаболізму, ієрархію біосистем, тощо…Тому - кожний раз як перший.
Ви вже знаєте, перше я читаю параграф.
Передивляюся свій конспект уроків, відновлюю в пам'яті головні елементи та прийоми, що були заплановані. (Пам'ятаємо, що існує Програма МОН з відповідними вимогами)
В блокноті пишу план майбутнього дистанційного уроку з урахуванням часу.
Оновлюю ілюстрації, схеми якщо в цьому є потреба і починаю формувати слайди в jamboard. В чорновому варіанті їх буває багато. Але на завершенні - не більш 8-9.
Буває, що перевірку домашнього завдання я теж включаю в слайд. Буває, що тільки ключову інформацію. Останній слайд - домашне завдання та бажання успіху.
Я не ставлю метою представити структуру всіх типів уроку. Я саме і хочу продемонструвати власні наробки та визначитися разом з вами - що є ефективними, а що недоречним під час дистанційного навчання
Коментарі
Дописати коментар