1_Вступ #ефективне навчання…


 #дистанційне навчання
#30 хвилин ефективного навчання…

 

Вже третій рік триває дистанційне навчання у навчальних закладах. Пильно слідкую за інформацією з боку Міністерства освіти України, Академії педагогічних наук, Академій непервної освіти щодо аналізу ефективності дистанційної освтити та методичних рекомендацій з питань: що саме використовувати вчителю під час уроків змішаного та дистанційного навчання (ДН) ? 


Коли проходиш курси з професійної підготовки, то з екрану сипляться дощем посилання: спробуйте це, візьміть ось це…

Але, вибачте, у мене 30 хвилин уроку?! І я не можу чекати покі клас  перескоче з однієї платформи на іншу або завантажить посилання. (Без мене, позаурочний час, мало хто з них це буде робити)

До речі, ніхто не подумав про курси дистанційного навчання для дітей!!! Чомусь всі вирішили, що це їм це не потрібно, або вони (діти) знають краще. Коли я запропонувала своїм учням різні додатки Google, одна з мам буркнула:”знову щось вигадала”.

Прийшов час, на мою думку, всеж таки з’ясувати, які можливості Інтернет  треба обов'язково використовувати під час навчання, а що є зайвим та неефективним.

Не дочекавшись відповідних рекомендацій, я вирішила проаналізувати власний досвід.

Перше  мое занурення в освітянській віртуальний простір стався в 2012 році на курсах Іntel  “Навчання для майбутнього”. Причому ми з коліжанкою дізналися про таки курси в соцмережах, прийшли і сказали:”Ми хочемо вчитися”. Так ми відкрили для себе можливості освітнього інформаційного простору.

Вдалий досвід привів мене до Дистанційної академії. Дякую Вам, шановні Академіки. В моєму арсеналі курс “Як створити власне портфоліо”, “Інтерактивна  дошка” , “Проектування  дистанційного курсу. Практика” (на платформі Moodle)

Зрозуміло, що отримані знання шукали виходу.

З 2016 року існує мій банк вправ в LearningApps. Разом із своїмі учнми ми створювали український контент  з курсу “Біологія”.

Робота над проектами, удосконалення структури презентацій, буклетів, інфографікі.

З'явилася навчальна платформа  Microsoft. Стали проходити літні школи для вчителів«Хмарні сервіси Office 365».

Швидкість опанування різних можливостей навчальних програм була космічною. Дехто з вчителів став впадати у відчай: “Для чого це все. В школах відсутній інтернет, відсутні комп'ютери, умови, бажання…..”

Реальну методичну допомогу освітянам надала Антоніна Василівна Букач та ії команда.  Курс “Додатки Google в професійної діяльності викладача/адміністрації закладу освіти ” чітко продуманий, структурований, зрозумілий надав можливості охопити тисячі вчителів. Декілька років по чотири сесії, безкоштовно - це освітянський подвиг авторів проекту! Після курсів Антоніни Букач в різних куточках українських шкіл, як гриби після дощу, стали з'являтися Google класи. Сотні вчителів, без вказівок зверху, за власним бажанням розпочали спілкування з учнями в новому форматі. 

Пригадую свій перший профільний 10 клас: перші проекти, практичні роботи у віртуальних класах, їх оцінювання, тестування. Для тих хто хоче, для тих хто має спрагу до нового…Без принуждения! 

Наступає 2019 рік - рік епідемії. 10 березня почалися розмови про дистанційне навчання - 14 березня вся гімназія з 5 по 11 клас була сформована в гугл класах і розпочала роботу! Так, це можливо при колективі професіоналів та однодумців. Я працюю саме з такими колегами. Ми допомагали один одному, учням, батькам.  Все, що ми вчили на курсах втілювалось в життя! Ми думали, що наші віртуальні класи на пару тижнів, оказалося - до завершення навчального року. 

Чому не на два роки?

Тому що ми паралельно опанували платформу “Microsoft Teams”. 2020-2021 навчальний рік ми змогли працювати з дітьми  з 1 по 11 клас дистанційно самє за новими можливостями. Причому для колег і дітей перехід на нову платформу був спокійним та зрозумілим. Ми же вже були досвідченими! 

2021-2022 рік.  Працювали в стінах гімназії, відчували задоволення від живого спілкування, але епідемія, а потім військові дії знову нас привели до віртуальних класів. Мережа наших класів розширилася до країн Європи: Германія, Швеція, Австрія, Румунія, Молдова, Чехія, Україна, Одеса - всюди відчувалися голоса наших учнів, вчителів. Ми  разом! Ми переможемо!!!

Одна з мам сказала, що спочатку вона не зрозуміла: “Які уроки, яке навчання????” А потім подякувала -” ваші уроки допомогли нам подолати страх перед жахами війни- сиренами, переїздами, панікою” . 

Які докази ще потрібні у захист освіти!  

Попереду нові випробування часом. Тому бажано ретельно проаналізувати те, що вже зроблено. Бути готовими розширити та зробити більш ефективними наші можливості.

Сучасність та необхідність дистанційного навчання - факт. Багато батьків та учнів подали заяви на дистанційну форму навчання. Це зручно. І кількість бажаючих так вчитися буде збільшуватися.

Тому потрібні критерії ефективності такої форми середньої освіти. Потрібний вивірений арсенал методів навчання. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Книги: "Если ты достоин большего, нарушай правила" В.М. Спиваковский