#День Чорного моря

Моя перша зустріч з Чорним морем сталася в Одесі, 1974 році. Я вперше приїхала в Одесу на 9 травня. Саме тоді коли Одеса п'яніть духмяним ароматом білой акації, морем і тим самим ефіром, що робить одеситів унікальними, а приезжих трошки ненормальними.Тоді травень був холодним. Вода в море +14. Тяжко було сидіти на березі, коли навколо така блакіть. Друга зучтричь - Туапсе, коли я навчалася у шостому класі. З Камчатки я приїхала до піонерського лагеря "Орленок". Наша дружина "Солнечная" була розміщена на березі Чорного моря. Я відчувала себе якщо не дельфіном, то рибкою це точно. Наступного літа я знову була в Одесі, наші знайомі відкрили для нас Лузанівку - дикий пляж з білосніжним піском, 1 трамваєм і відсутністю той кількості людей, що були на Ланжероні.Я виходила з моря тількі тоді коли зуби починали тримтіти, а по тілу йшлі легка сінь.Ще одне літо - 12 станція Великого Фонтану. Щодня спуск і підйом до моря. Дякую Богові за моє безтурботне дитинство. Може саме тому я стала студенткою Одеського Університету імені І.Мечнікова саме біологічного факультету. Саме з 1981 року я стала одеситкою. Біологічний факультет розміщено у Шампанському переулку за 20 хвилин від пляжу Дельфін. Перші два курса студенти їздили на уборку урожаю. Першій рік - це були яблоки та помідори, другій рік - віноград. особливо сподобовся другий рік - селище Прилиманське Татарбунарського району Одеської області. Після поля - море, море, море....Ми в той рік повернулися в Одесу і в жовтні йшли купатися на пляж!!!Ми вже немогли без моря. В будь яку погоду, в будь який день ми йшли по вул. Чкалова до Лермонтовського санаторію і спускалися к морю. Наш рекорд стався, коли ми від парка Шевченко берегом моря, пішки, дойшли до 16 Фонтана, там сіли на трамвай і повернулися у місто. Коли в квітні 1986 року сталася аварія на Чорноболі ми теж з друзями були на морі... Не можу не написати про свого нукового керівника Назаренко Леоніда Ферапонтовича, його асистента, тоді аспиранта, Курочкіна Сергія. Дякуючі їм я побувала в Скадовску. Під час практики нашу групу (я, Тетяна Піскунова, Курочкін Сергій) вивізли на безімянні острови в Чорному морі. Катер неміг стати біля берега і ми вплавь (а плаваю я дуже погано) добіралися до суші, склавші речи у мішок. Сергій, більший за ростом, переплавлял одяг та апаратуру, а ми с Тетяною (світла ій пам'ять, пішла з життя 2019 році)як дві скумбрії плили до берега, а потім, у ввечері, так само назад.Теплі лагуни острову, сонце, чаплі, крячки, пеганки, баклани, мартини, щастя, безтурботність! Наш катер розрізав морську хвилю, я стояла на мостику і бачила як скати розбігалися стайками по курсу судна. О море, море.... Сьодні вже за плечами рокі дорослого життя. До моря мені 30 хвилин трамвайчиком. Коли у чоловіка є хвилинка - ще швидче, і я знову в Лузановці. Я біваю тут із своїми учнями, з подругою, частіше з мамою, Кінбург Людмилою Іванівною. Саме вона подарувала мені можливість бачити Чорне море у будь яку пору року.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Книги: "Если ты достоин большего, нарушай правила" В.М. Спиваковский