Біологія, 8 кл Голосовий апарат людини
#1000уроківщястя
Десь почула такий вислів. У січні ми розпочали вивчати дихальну систему людини. Я пропонувала моїм восьмикласникам теми для досліджень (чесно, я думала, що вони їх проїгнорують). Треба було поясніть: чому люди планети, маючи однакову анатомічну будову голосового апарату,
Чотири уроки (з чотирма восьмими класами), я обговорювала відповіді на поставлене питання. На що звернули увагу діти (на яки теми підготували повідомлення та відео-, ауді-ілюстрації:
Десь почула такий вислів. У січні ми розпочали вивчати дихальну систему людини. Я пропонувала моїм восьмикласникам теми для досліджень (чесно, я думала, що вони їх проїгнорують). Треба було поясніть: чому люди планети, маючи однакову анатомічну будову голосового апарату,
- розмовляють різними мовами,
- існують різні тембри голосів,
- одна та сама мова може мати різні фонетичні особливості?
Чотири уроки (з чотирма восьмими класами), я обговорювала відповіді на поставлене питання. На що звернули увагу діти (на яки теми підготували повідомлення та відео-, ауді-ілюстрації:
- Музикальні файли із різними тембрами голосів чоловіків та жінок. Наші висновки: сучасні звукосинтезатори нівілюють індивідуальні особливості голоса співаків. Класичні тембри краще відчуваються при виконанні оперних співаків. Цікаво було спостерігати за "альбомами" сучасни підлітків.
- Діти звернули увагу на звукові особливості музичних інструмнтів. Діапазон та причину звукового ряду фортепіано, піколо. (аналогія із голосовими звязками)
- Були представлені привітання президентів різних країн їх мовами. Приємною частиною було озвучення українською мовою учнем одного з слайдів із зображенням державного прапору. Одна з учениць записала звучання деяких мов своїм голосом. В LearningApps.org появилася нова вправа .https://learningapps.org/display?v=p9xgjrfpt20
- Учениця 8Б класу розповіла про фонетичні особливості англійської мови для канадців, британців, шотланців, австралійців. Ії повідомленя було представлено цікавими фактами та ауді-матеріалами.
Висновки:
- одна з версій особливостей мов різних народів - це природні умови (особливості навколишнього середовища) та спосіб життя; коли людей було не значна кількість - мови формувалися як копіювання звуків природи - так маленьки діти копіюють особливості спілкування дорослих; коли чисельність людей збільшилася - вони створили фонетичні групи і користувалися мовою - особливою для певної групи людей.
- тембри голосів залежать від анатомічних особливостей гортані, язика, зубів, обєму ротової порожнини (спадкова мінливість), наявність ценру мовлення у головногому мозку (ось чому слова створюють люди, але це неможливо у тваринЇ, наявність статевих гормонів, що генетично контролюють Х та У хромосоми, вікові особливості, вживання речовин, що впливають на голосові звязки (нікотин, алкоголь, ефірні масла), життєвий обєм легень.
Коментарі
Дописати коментар